آموزش و طراحی وب سایت

آموزش و طراحی وب سایت

آموزش و طراحی وب سایت

آموزش و طراحی وب سایت

طبقه بندی موضوعی
۲۷تیر




محیط آنلاین پر از وب سایت های مختلف است. از این رو، یرای اینکه وب سایت شما نسبت به سایر وب سایت ها ممتازتر به نظر بیاد وب سایت شما نیاز به داشتن  صفحات و محتوای خوب دارد.قابلیت استفاده از یک وب سایت هدفی است که همه ما به آن می اندیشیم.این هدف مخصوصا برای طراحان وب مهم می باشدو

برای طراحان وب مبتدی،یادآوری برخی چیزها جهت تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای مهم می باشد.ممکن است شما ایده هایی برای طراحی و اجرا داشته باشید که به نظر خوب به چشم بیاید ولی زمان اجرا اینچنین نمی شود.در این مقاله ما به شما برخی اشتباهات رایج در طراحی وب سایت که باید مدنظر بگیرید را یادآور می شویم..


1. پیام نامشخص است.



یک کاربر یا یک بازدید کننده بیشتر از جند ثانیه در وب سایت شما نمی ماند. بنابراین، مطمئن شوید که  آنها  در یک نگاه، بلافاصله پیام و هدف وب سایت شما را دریافت می کنند.یک وب سایت در نگاه اول  باید یک طرح کلی روشنی از هدف وب سایت و سرویس ها  و خدمات ارائه دهنده در وب سایت را به بازدیدکنندگان بدهد. همچنین،اطلاعات اساسی مانند اطلاعات تماس، محل کسب و کار شما، و... را فراموش نکنید. اگر وب سایت شما مبهم باشد، کاربر فورا وب سایت شما رو ترک می کنه و به وب سایت های  رقیبان شما که اطلاعات بهتری به آنها می دهند می رود. که این برخلاف میل شما می باشد

2. استفاده نامناسب از رنگ.



برخی از طراحان بی تجربه در طراحی سایت از زنگ های زیادی استفاده می کنند که این روند درست نمی باشد.با استفاده از رنگ های پر زرق و برق و ترکیب رنگهای اشتباه با یکدیگر  باعث می شود طراحی سنگین به نظر بیاید.این کار چشم ها را خسته می کنند و خوانندگان مجبور به ترک وب سایت شما می شوند. برای طراحی وب سایت از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید..پس ترکیبی مناسب از رنگ ها را برای طراحی هر وب سایت انتخاب کنید و اگز مجبور شدید از رنگ های بیشتری استفاده کنید سعی کنید آن رنگ ها شبیه به رنگ های اصلی انتخابی شما باشد

 
3.قابل خواندن نبودن محتوا



از فونت های غیر قابل خواندن بودن و مبهم استفاده نکنید.وب سایت شما با استفاده ازفونت هایی که برای چشم جذاب نیستند نمی تواند به هدف خود برسد.از فونت مناسب و سایز مناسب استفاده کنید.فونت نباید زیاد بزرگ یا کوچک باشد.در اصل اندازه فونت باید به راحتی قابل خواندن باشد.فقط مطمئن شوید که خوانندگان به راحتی می توانند محتوای سایت شما را بخوانند و بعد از خواندن محتوی سر درد نگیرند.

4. مطالب مبهم است.



از آنجا که بسیاری از بازدید کنندگان زمان زیادی را صرف ماندن در یک وب سایت نمی کنند.، مطمئن شوید که شما می توانید آنها را در این مدت زمان کم به خواسته هایشان برسانید.از پاراگرافهای بزرگ و طولانی استفاده نکنید.می تونید از سرفصل ها،لیست ها،یادداشت ها و به آنچه که  مورد نیاز آنهاست در این مدت زمان کم  آنها در مقدار کمی از زمان نیاز دارند. آیا پاراگراف های بزرگ و یا طولانی استفاده نکنید. شما میتوانید از سرفصل ها، لیست ها ویادداشت ها استفاده کنید بدین ترتیب مطالب وب سایت راحت تر خوانده می شوند.گذاشتن مطالب جذاب می تواند خوانندگان وب سایت شما را به بازدیدکنندگان دائم سایت تبدیل کند.

5. احترام به کاربران.



این بخش شامل یک طرح کلی از در نظر گرفتن حریم خصوصی کاربران سایت شما می باشد و اطمینان دادن به آنها در جهت حفظ جزئیات تماس و یا اطلاعات خصوصی که در اختیار شما قرار می دهند. همچنین، هنگامی که در سایت شما اشتراک می گیرند ، گزینه ای برای لغو اشتراک  کاربران در وب سایت خود قرار دهید تا هر زمان که کاربران خواستند  اشتراک خود را حذف کنند.بدین ترتیب شما نه تنها به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارید بلکه آزادی انتخاب را نیز به آنها می

6.نداشتن قسمت جستجو در سایت



بین جستجو در اینترنت توسزط موتورهای جستجو و جستجو در مطالب سایت شما تفاوت وجود دارد.شما باید جستجو در بین مطالب  سایت خود را برای کاربران قابل دسترس کنید ارائه یک فرم  و دکمه جستجو که به راحتی توسط کاربران قابل دیدن است یکی از مزایای مهم یک وب سایت می باشد.بدین ترتین کاربران نیارز به رجوع به فهرست و منوها را ندارند و سریعتر به آنچه مورد نیاز آنهاست دستیابی پیدا می کنند. این کار شانس شما را برای بازگشت دوباره کاربران به وب سایت تان افزایش می دهد

7.حرکت و هدایت کاربر برای رسیدن به درخواستش پیچیده به نظر می آید



از ابهام خوانندگان در مرور وب سایت تان اجتناب کنی. در وب سایت تان همه چیز باید به وضوح دیده شود. اطمینان حاصل کنید که صفحه تماس با ما به راحتی توسط کاربران دیده شود.به همین خاطر در منوی اصلی منوی تماس با ما را فراموش نکنید.مورد دیگر، ساخت لینک ها در مکان مناسب است تا به راحتی در دسترس باشند.لینک ها باید به راحتی از بقیه متن با استفاده از رنگ و یا زیر خط دار بودن قابل تشخیص باشند.

8.صفحات شلوغ و دارای محتوای طولانی می باشند



هنگامی که یک خواننده به وب سایت شما می آید و متن های طولانی و خسته کننده را می بیند از خواندن آنها اجتناب می کند . به خاطر خسته نشدن چشم خوانندگان از طولانی شدن متن ها خودداری کنید.از فضای سفید بین متن ها و عکس ها استفاده کنید.صفحه سفید وب سایت به چشم آرامش می دهد. مطمئن شوید مطالب وب سایت برای کاربران  به راحتی قابل خواندن و قابل درک می باشند.

9. معرفی طولانی وب سایت با استفاده از فلش بدون دکمه انصراف.



برخی از وب سایت ها برای معرفی خدمات و مقدمه ای از خود از فلش های طولانی استفاده می کنند.اگر شما قصد استفاده از فلش را دارید تمام سعی خود را برای کوتاه کردن زمان آن به کار ببرید و یا دکمه ای برای انصراف از دیدن آن تعبیه کنید.همان طور که گفته شد کاربران دوست ندارند مدت زمان زیادی را در یک صفحه بمانند و قصد آنها در بازدید سایت شما بدست آوردن اطلاعاتی است که مورد نیازشان است.اگر شما از یک فلش زولانی مدت بدون دکمه انصراف استفاده کنید بدون شک تعداد زیادی از بازدید کنندگان خود را ازدست خواهید داد.

10.اجرای موسیقی در بک گراند وب سایت



زمانی توسعه دهندگان وب در وب سایت ها از موسیقی استفاده زیادی می کردند برخی از صفحات وب سایت دارای بک گراند پخش موسیقی بود.کاربران صفحات وب سایت هایی که دارای پس زمینه پخش موسیقی بودند را می بستند چون بیشتر کاربران نیاز به کار در سکوت را دارند و یا از موسیقی پخش شده خوششان نمی آید.. اگر می خواهید از صدا در پس زمینه وب سایت خودتون استفاده کنید بهتره که از شنودهایی با عنوان راهنمای سایت استفاده کنید.اما به یاد داشته باشید مه دکمه های کنترلی توقف و پخش را نیز در وب سایت خود قرار دهید

11.فرمت اشتباه تصویر





برخی از وب سایت ها با لود شدن تصویرها مشکل دارند و این مشکل به خاطر استفاده از عکس هایی با فرمتهایی به غیر از JPG، PNG و GIF می باشد.استفاده از اندازه های نادرست و یا تصاویری که برای وب آماده نشده اند نیز یکی از این مشکلات می باشد.

12. قرار دادن تبلیغات نادرست.



اختصاص فضایی خاص  برای تبلیغات. تبلیغات باید از محتوای سایت جدا باشند. ترکیب تبلیغات با محتوای سایت نتیجه ای جز سر در گم کردن بازدید کنندگان و کاهش کاهش تعداد بازدید ندار. کاربران دوست ندارند مابین  خواندن مطالب وب سایت بوسیله تبلیغات وقفه ای پیش بیاید. پس بهتر است مکانی مناسب را برای تبلیغات در نظر بگیریم.

13.سازگاری با مرورگر



مطمئن باشید که وب سایت شما به درستی در تمام مرورگرها مشاهده شود. کاربران اینترنت با مرورگرهای مختلفی در اینترنت پشت و گذار می کنند  پس اگر سایت شما سازگاری کامل را با تمام مرورگرها نداشته باشد از تعداد بازدید کنندگان سایت کم  می شود.

شما با استفاده از وب سایت می توانید اطلاعات خود را در دسترس همگان قرار دهید . پس برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید تمامی موارد بالا  را در طراحی یک وب سایت در نظر بگیرید.

مطمئنا جز این اشتباهات، اشتباهات دیگری نیز وجود دارد که شما ممکن است از طریق تجربه بدست آورده باشید. خوشحال می شیم اطلاعات خودتون رو در این مورد با ما بوسیله نظر گذاشتن در میان بگذارید تا همگی بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

 

۹۳/۰۴/۲۷ موافقین ۳ مخالفین ۰
م.شریعتی

نظرات  (۱)

۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۹ مهران بابایی
فوق العاده بوود....ممنون
پاسخ:
درود
سپاس مهران عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی